Att göra fillers i Täby

Att göra fillers i Täby kan se lite olika ut, beroende på var i Täby man gör det. Även om Täby inte är särskilt stort, finns det ändå flertalet kliniker att välja mellan om man vill göra fillers. Vilken man bör välja är såklart subjektivt, men faktorer som kan spela in är bland annat intrycket av kliniken och vilka priser de har.  

Dessa två saker tittar vi på nedan i den här texten. Även vad som används för att göra fillers är något som kan vara bra att veta. Vanligt är till exempel Revofil och Princess.

Inga företagsnamn kommer att nämnas, då artikeln endast syftar till att ge en överblick över de olika klinikerna som gör fillers i Täby.

Första kliniken

Första kliniken vi tittar på har till synes en bred verksamhet. När det kommer till fillers använder de revofil, princess och ”med flera”. De påpekar också att dessa används världen över och det med goda resultat. Syftena med dem, är som med andra fillers, att fylla och släta ut samt att forma och konturera hud och läppar.

Vad gäller priser finns ingen detaljerad lista. Istället står det att det ska komma upp ett prisexempel inom kort. Då inga prisexempel finns änu, skriver de helt enkelt att det kostar från ungefär 2 000 kronor att göra fillers hos dem

Andra kliniken

Den andra kliniken i Täby har mer utförligt innehåll än den första. På deras undersida om fillers kan man lära sig mycket om produkternaoch vilka risker som finns förenade med ingreppet. Bland annat skriver de att man ska akta sig för lågprisinjektioner, då det kan vara behandlare utan legitimation som utför dem.

Här finns dessutom en prislista, till skillnad från hos den första kliniken. Priserna skiljer sig åt en del, beroende på vad det är man vill göra mer exakt:

  • Ögonbryn: 1 400 kronor
  • Mellan ögonbrynen: 2 600 kronor
  • Kråksparkar: 2 600 kronor

Vill man göra flera områden i ansiktet finns ett något rabatterat pris. Om man exempelvis vill göra ”hel panna, runt ögonen och glabella”, kostar detta 5 500 kronor.

Skillnader

En viss skillnad finns i hur utförligt de båda klinikerna skriver. Att besökaren får tillräckligt med information när de besöker hemsidan är de nog flesta överens om är en bra sak. Hur mycket det påverkar är givetvis svårt att säga. Om båda klinikerna får kunder genom sin hemsida kan man kanske spekulera i att den klinik med mer information på sidan också är den som får flest förfrågningar.

29 mar 2017